Persconferentie coronavirus 14 januari 2022 in eenvoudige taal
Op vrijdag 14 januari 2022 was er weer een persconferentie.
Mark Rutte en minister Ernst Kuipers waren op televisie.
Ze vertelden over hoe het nu gaat met het coronavirus.
De belangrijkste dingen leggen we uit.
Veel mensen met corona
Er zijn nog veel mensen besmet met corona.
Daarom is het erg druk in de ziekenhuizen.
Er zijn veel mensen ziek. Zij kunnen niet werken.
Toch kan er meer open. Maar niet alles.
Vanaf zaterdag 15 januari zijn er nieuwe regels.